Çôôôôøý Ääääø Ðð×× Áòøøöööøøúú Êêòòòööòò Óó Ëùööööö Ääääø Ðð× Ûûøø Îîîû¹¹¹ôòòòòø Çôôôôøý

نویسندگان

  • Daniel Vlasic
  • Hanspeter Pfister
  • Sergey Molinov
  • Radek Grzeszczuk
  • Wojciech Matusik
چکیده

We present new hardware-accelerated techniques for rendering surface light fields with opacity hulls that allow for interactive visualization of objects that have complex reflectance properties and elaborate geometrical details. The opacity hull is a shape enclosing the object with view-dependent opacity parameterized onto that shape. We call the combination of opacity hulls and surface light fields the opacity light field. Opacity light fields are ideally suited for rendering of the visually complex objects and scenes obtained with 3D photography. We show how to implement opacity light fields in the framework of three surface light field rendering methods: viewdependent texture mapping, unstructured lumigraph rendering, and light field mapping. The modified algorithms can be effectively supported on modern graphics hardware. Our results show that all three implementations are able to achieve interactive or real-time frame rates.

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

ثبت نام

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

ثبت نام

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

عنوان ژورنال:

دوره   شماره 

صفحات  -

تاریخ انتشار 2002